zondag 29 september 2013


Zondag 29 september
Ontwaken in Paleokastro
KM 29975
N36°29’20.8” E23°04’01.8”

Of het aan de ouzo ligt weet ik nog steeds niet, maar ondanks het heerlijke zondagse ontbijt met een ontbeitje ben ik niet lekker. Dat zal zich in de loop van de dag doorzetten naar ‘flink beroerd’.  Ik weet niet zo goed of ik nou buikkrampen of blaaskrampen heb; het is moeilijk te definiëren.
’s Middags krijg ik er ook nog koorts bij. Ik lig de hele dag op bed. Als ik een uur na het innemen van 2 paracetamol mijn temperatuur peil heb ik 38.2.
ik zie de bui al hangen. Omdat ik de laatste paar jaar met regelmaat een blaasontsteking heb gehad heb ik ...

voor de zekerheid urinesticks meegenomen. Zo’n setje waarmee je je urine kunt testen.  En ja hoor, de test slaat positief uit. Of negatief, net hoe je het bekijkt. Voor mij in ieder geval goed klote. Ik weet de rest van de dag niet hoe ik nou moet zitten of liggen, zo beroerd voel ik me. Het beste af ben ik toch op bed. Het enige wat ik doe is een plan trekken wat morgen te doen.
Ik wil er zo snel mogelijk bij zijn om erger te voorkomen.

Ik heb een foto gemaakt van de urinestick, deze met de uitslagen in een word-document geplakt en dat vervolgens gemaild naar mijn zus Ria. Die print het uit en brengt het vervolgens morgen(maandag)-ochtend naar mijn eigen huisarts welke ik in de loop van de ochtend weer zal bellen als ik we bij de apotheek in Neapoli zijn.
Dat is het plan, nu nog hopen dat het allemaal lukt.

Eten hoef ik vandaag niet meer. Slapen is alles wat ik doe. Monique vermaakt zich met lezen onder een boom. 
Oh ja, de buurman in zijn auto in de gaten houden, dan doen we ook nog. Hij heeft gisteren de hele dag op het strand liggen lezen, afwisselend in een rode dan wel zwarte zwembroek.
Bij het schemeren is hij naar zijn auto verhuisd en zover we hebben kunnen zien heeft hij de hele avond verder zitten lezen achter het stuur.
Hij heeft ook overnacht in zijn auto en een groot deel van vandaag weer al lezend en al zwembroek wisselend op zijn handdoek op het strand doorgebracht. Als er ’s middags wat jongemannen op hun motors en bromfietsen echt ‘zondags’ komen rondhangen lijkt hij zich totaal niet meer op zijn gemak te voelen en vertrekt hij. Vreemd en typisch.
Ik heb nog net een heel klein beetje energie om naar het kerkje te lopen voor wat zonsondergang foto’s. Weer terug bij de camper ben ik helemaal naar de kl…
Weer terug naar bed en al vroeg krijg ik ook gezelschap van Monique.
Wat een onverwachte rare en voor mij beroerde zondag op de ze mooie plek hier!
Ik hoop dat mijn eigen huisarts een recept voor antibiotica zal voorschrijven morgen, want ik verwacht dat ik daarvan wel zal gaan opknappen.

Zondag 29 september
Overnachten in Paleokastro
KM 29975
N36°29’20.8” E23°04’01.8”(www.maps.google.nl)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten